PAP life
Użytkownik:
Hasło:
Kontakt z redakcją


09.11.2018, 10:10  Rozmaitości
wstecz

Zapachowa garderoba - perfumy, jak ubranie, kreują nasz wizerunek


Zapach jest jak ubranie - i tak jak za pomocą stroju możemy tworzyć swój wizerunek, tak samo jest z zapachem. Dlatego eksperci zachęcają, aby tworzyć swoją perfumeryjną garderobę, z której możemy wybierać aromaty w zależności od okazji i nastroju.

Zastanawiając się, co chcemy mieć w swojej zapachowej garderobie, warto odpowiedzieć sobie na pytanie: jaki efekt chcemy osiągnąć? Inne zapachy będą nam towarzyszyć w ciągu dnia, po inne perfumy sięgniemy wieczorem, szykując się na imprezę.


"Dobierając perfumy musimy zadać sobie trzy pytania: jak chcę się czuć w tym zapachu? w jakich okolicznościach będę go nosić? Jak mają postrzegać mnie inni? Może okazać się, że każda odpowiedź to inna butelka perfum - chcę czuć się ciepło i bezpiecznie, wybieram zapach słodkich przypraw i wanilii; potrzebuję zapachu na wielkie wyjście - wybiorę coś głośnego, budzącego zainteresowanie, na przykład intensywny zapach kadzidła; chcę wydawać się młodszy i szczuplejszy - sięgnę po nuty cytrusowe, zwłaszcza grejpfruta" - przyznaje senselier Marta Siembab i dodaje, że zapach "potrafi otulać, ogrzewać, chłodzić, odmładzać, postarzać, a nawet ujmować kilogramów lub zaostrzać apetyt".


Zapach wpływa bowiem nie tylko na nasze samopoczucie, ale również na to, jak odbierają nas inni. Odpowiedni zapach może sprawić, że będziemy postrzegani jako osoby dynamiczne, przebojowe, albo spokojne i uległe.


Jak wskazuje ekspert, aromaty białych kwiatów mogą być bardzo odurzające, ale jednocześnie niezwykle zmysłowe, pociągające. Zapachy, w których występuje np. aromat wanilii, słodkie nuty zapachowe, będą zachęcały do bliskości, dając poczucie bezpieczeństwa. Zdecydowanie inne wrażenie wywołują perfumy ciężkie, które budzą dystans. (PAP Life)


mdn/ jbr/


Załączniki
WARSZAWA AROMATERIAPIA
Warszawa, 12.06.2017. Salon piękności Sharley. Nz. olejki do masażu i perfumy (jt/mgut) PAP/Jacek Turczyk !!!Zdjęcia nie moga być wykorzystane w reklamie!!!

Copyright © PAP SA 2012 Materiały redakcyjne, fotografie, grafy, zdjęcia i pliki wideo pochodzące z serwisów PAP stanowią element baz danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A z siedzibą w Warszawie, i chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Z zastrzeżeniem przewidzianych przez przepisy prawa wyjątków, w szczególności dozwolonego użytku osobistego, ich wykorzystywanie dozwolone jest jedynie po zawarciu stosownej umowy licencyjnej. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.