PAP life
Użytkownik:
Hasło:
Kontakt z redakcją


04.07.2019, 06:06  Na ścieżkach nauki  Obyczaje i osobliwości  Rozmaitości
wstecz

Statystyka przyjaźni - bliżej nam do bliskości


Uczciwość, autentyczność, inteligencja - te cechy cenimy w przyjaciołach. A ilu ich tak naprawdę mamy? Jak wynika z globalnego raportu o przyjaźni, przygotowanego przez Snapchat, ludzie wskazywali średnio czterech najlepszych przyjaciół.

Raport wskazał, że przeciętnie posiadamy czterech najbliższych przyjaciół, siedmiu nieco dalszych i około 20 znajomych. Co ciekawe, grupą, której najbardziej zależy na szerokim kręgu znajomych i przyjaciół są milenialsi.


Nie będzie zaskakującym wniosek, że to kobiece przyjaźnie postrzegane są jako te głębsze, oparte na częstych rozmowach, męskie natomiast określane są jako bardziej powierzchowne. Jednak trendy pokazują, że dynamika męskich przyjaźni znacznie się zmieniła w ostatnich latach, ponieważ mężczyźni stają się bardziej otwarci na wyrażanie swoich uczuć i myśli.


Kiedy pytano mężczyzn i kobiety, w jaki sposób spędzają czas ze swoimi przyjaciółmi, najczęściej udzielana odpowiedź to "rozmowy". Dla 65 proc. kobiet i 57 proc. mężczyzn rozmowa jest naturalnym spoiwem przyjaźni.


"Uważamy, że przyjaźnie kobiet są znacznie bardziej intymne niż męskie, a bez wątpienia wykazują pewne znaczące różnice" - przyznaje badaczka i terapeutka, Miriam Kirmayer. Podkreśla jednak, że ta wyraźna różnica zaczyna się zacierać.


Co ciekawe, w dobie mediów społecznościowych, coraz częściej podnoszonych głosach na temat samotności czy izolacji, wciąż cenimy silne więzi społeczne i bezpośredni kontakt z innymi. 50 proc. milenialsów i 45 proc. badanych, należących do tzw. pokolenia Z, zaznacza, że spotkania ze znajomymi są dla nich bardzo ważne. Wskazują, że media społecznościowe częściej służą im do utrzymywania relacji z dalszymi znajomymi, jednak wąską grupę najbliższych mają zawsze blisko siebie i bardzo pielęgnują te relacje. (PAP Life)


mdn/ jbr/



Copyright © PAP SA 2012 Materiały redakcyjne, fotografie, grafy, zdjęcia i pliki wideo pochodzące z serwisów PAP stanowią element baz danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A z siedzibą w Warszawie, i chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Z zastrzeżeniem przewidzianych przez przepisy prawa wyjątków, w szczególności dozwolonego użytku osobistego, ich wykorzystywanie dozwolone jest jedynie po zawarciu stosownej umowy licencyjnej. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.